Imorrn är det röstdags.

Okej, imorrn ska man ju rösta.
Jag skiter i att rösta helt.
Jag tänker inte ens rösta blankt.

Jag kunde inte bry mig mindr om det här valet.
Det gynnar ändå inte Sverjets folk så det känns lika bra att visa vart jag står.
Att Sverjets politik suger lika mycket hästballe som kungafamiljen om ni frågar mig.

Kan inte alla partier ta alla sina bra saker och göra ett riktigt bra parti som dessutom HÅLLER det dom lovar var fjärde år?
Har inte vi demokrati i Sverjet kanske?
Betyder inte det att "folket bestämmer"?
Sen NÄR fick vi, folket, bestämma eller ens visa våran åsikt?

En sak som dom borde göra vid val är att när du röstar blankt så borde du få skriva in VARFÖR du röstar blankt.
DET om något är väl demokrati?
Att låta folket visa vad dom vill?

Men det här med valet nu av vilket parti som ska sitta i riksdagen eller what ever,
i dont give a fucking fuck about that för det hålls aldrig något ändå.

Och alla partier har något bra men mest skit dom håller på med.
Moderaterna exempel, JA självklart ska inte folk som tjänar mer pengar betala mer skatt, dom ska betala samma skatt som vi andra, MEN å andra sidan ska INTE människor få privilegier bara för att dom är rika. Moderaterna gynnar de rika och sossarna gynnar de fattiga. 

så kan inte alla de här partierna gynna ALLA människor i sverjet?
Annars så känns det kanske som att vi borde ha två partier i makten.

Och come on, varför ens fråga folket vad vi vill när ni ändå inte bryr er och när det inte heller blir så som folket vill.  ENBART onödigt att slösa människors tid.

Jag är verkligen inte insatt i politiken heller, och kommer ni ihåg att jag sa att jag skulle läsa på?
Det har jag inte heller gjort. FÖR att jag anser att det bara skulle slösa på min tid att sitta och läsa på om en massa skit som jag inte bryr mig om.

ska det bli någon slags ändring i det här landet är det dags att dagens politiker lyssnar på oss människor som bor här i Sverje!!



Och såhär ser det ut när det är ofixat :D



Kommentarer
Postat av: Humanist

Försörjningstöd dvs skattepengar ska inte gå t cigg,sprit o husdjur.Det har INGENTING m invandrare att göra.Ta reda på vad som gäller.

2010-09-18 @ 19:22:10
Postat av: Emma

Humanaist: VÅRA skattepengar ska väl för fan inte gå till andra heller när vi inte ens kan ta hand om oss själva. Visste du att en ensam invandrare har har en social norm på ca 4000 mer i månaden än en svensk ensamstående singelmamma + hennes barn? Är det rätt?!!?

2010-09-21 @ 17:00:50

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0