Heavens Gate - Domedagssekten.

Jag satt och småkollade lite på en dokumentär om något som kallades domedagssekten.
Och bara namnet är ju suspekt. Jag var bara tvungen att kolla upp lite på google och
wikipedia vad det här egentlige är, och det är ju bara för sjukt;

"Heaven's Gate var en amerikansk domedagssekt som trodde att dess anhängare skulle hämtas från denna världen till en högre tillvaro av ett utomjordiskt rymdskepp. 39 medlemmar i sekten begick kollektivt självmord den 26 mars 1997 genom förtäring av pentobarbital och etanolRancho Santa Fe i San Diego, Kalifornien, USA, i samband med att kometen Hale–Bopp passerade nära jorden."


Det står hur mycket som helst, men i princip så ska man för att bli en bättre människa göra sig av med alla sina mänskliga drifter och behov, absolut inte tänka själv utan enbart lita och lyssna på de äldre, du ska hjälpa andra människor att uppnå dessa mål och hänge sig åt Gud såsom det står i bibeln;
"Du skall älska Herren, din Gud, av allt ditt hjärta och av all din själ och av allt ditt förstånd"
Matteus 22:37


Alltså, bibeln, koranen eller what ever det är nu för sorts "gudabok" vi talar om, de innehåller med all säkerhet massvis med vettigt, om man tolkar det på rätt sätt förstås, men det känns som att det har gått liiite till överdrift här va?
Jag ska helt klart sätta mig ner och läsa på om det här.



Apropå ingenting, har ni sett folkpartiets reklam om arbetsro i klassrummen?


Jag menar, vad ska folkpartiet göra åt att det är stökigt i klassrummen?
Ska läraren hota med att folkpartiet vet vart dom bor?


Nu ska jag måla lite på Frus tatuering och sen antagligen glo på någon dokumentär med Alex Jones.

Over and out / Crazy Cat Lady


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0